tirsdag 20. april 2010

Lenge siden sist :-)

Nå er det lenge siden jeg har skrevet i bloggen. Jeg har fått en forskyvning av nakkevirvler pga artrosen og den ene virvlen ligger og klemmer på en nerve ut i venstre arm. Fytte py så vondt det har vært. Venter på time hos nevrolog og har mot legens anvisning begynnt behandling hos kiroraktor. Og etter to behandlinger synes jeg det er noe bedre ihvertfall. Har fremdeles numne fingre i venstre hånd, men jeg kan løfte armen igjen :-)
Det er da merkelig at disse legen skal ha så mye i mot alternative metoder... Legen min har forespeilet mulighet for at det blir en nakkeoperasjon på riksen, og er det en ting som er sikkert, så er det at jeg forsøker det meste annet før de får lov til det!
Men ellers har vi det bra alså :-)
Jeg har ikke fått vært på dressurkurs og det har vært trist, men Cato og Tove har vært flinke med turgåing med pelsdottene. Og til helgen skal vi på Kongsberg på utstillingen samme hvor hva! Og jeg gleder meg sånn!!! ;-)

5 kommentarer:

  1. Skal bli koselig å treffe dere!!
    Kjenner meg godt igjen, har en skulder som div leger har vært borte i som de ikke fikk til å funger, hadde 5 beh hos en helhetsterapaut og vips så var skuldra ganske bra igjen og nå 6 år etter så kan jeg fortsatt strekke armen over hode!!
    Det er meldt ganske bra vær til lørdagen, hadde vært likk kjekt om det kunne bli litt varmere da!! Vi ses!

    SvarSlett
  2. Leger og nakkeproblemer...min lege ville heller ikke at jeg skulle gå til kiropraktor. Jeg havnet hos en manuellterapaut. Han knekker også litt og tøyer. Men jeg må være flink til å gjøre øvelser selv i perioder som nakken er vrang. Vet at nakkeproblemer ikke er det beste, enda godt du vet litt om "systemet", du som er helsearbeider.

    Gleder meg til å møte der på Kongsberg. Er vist mange kjente som skal dit og maaaange Fjelldronninger. Skal dere stille Balto??

    SvarSlett
  3. Stakkars deg. Jeg har godt av å bli påminna om at det er ingen selvfølge å være frisk.

    Balto må da ligne veldig på Indy!? Det blir spennende å hilse på dere :o)

    SvarSlett
  4. Gjett om jeg gleder meg til å treffe alle jeg også! :-) Har vært i hi de siste ukene, og så nå føles det som om vi skal på vårbeite :-)
    Balto skal i ringen og jeg grugleder meg. Balto ligner veldig på Indy med farger og slikt, men han har Ascas blikk, noe jeg er veldig glad for :-) Har jo ikke fått trent med ham sånn som jeg ville nå, men jeg har trent begge to inne, og jeg synes nesten Emmi har vært den morsomste. Hun har bestandig vært som en katt og gjort "kunster" etter eget skjønn. Vanligvis har hun bare snudd hodet vekk med et: du kjeder meg blikk :-) Men nå etter Balto kom har det gått sport i det gitt. Og vi har blitt supre på å trene dresur sammen alle tre. I begynnelsen ble det bare kaos, men nå er de strukturerte og vet at systemet er annen hver gang. Så... jeg krysser fingrene for at pjokken min oppfører seg som den herremann jeg vet han er :-)

    SvarSlett
  5. Så bra at du tar egne valg, når du føler at det er det mest riktige for deg - og ikke gjør som doktoren sier;o)
    Jeg er selv veldig alternativ og velger ofte den løsningen.
    Men jeg er for begge deler, vi ha bruk for både skole og alternativ medisin. Synes det kunne vært ett større samarbeid mellom de 2.
    Der er heldigvis noen få leger som har en fot i begge leirer, men det er altfor få av dem.

    Jeg har sagt det før, synes det er så dumt at vi bor så langt borte. Hadde vært så gøy å vært å sett på dere alle bloggere i Kongsberg.
    Balto ser så vakker ut:o)
    Lykke til!!!

    SvarSlett