søndag 7. mars 2010

Dressurtrening... :-)

Etter mitt hjertesukk i dag morres, om dårlig samvittighet i laaaaange baner, fant jeg ut at dette fordømmades bronsemerket i dressur kommer ikke av seg sjøl, ut på tur...
I går var vi en tur på Bugården og skulle trene. Og trene fikk vi gitt. Ihvertfall på det å møte andre hunder. Jeg tror alle med hund hadde tenkt samme tanken, for der var det trangt om saligheta.
Alle mine gode inntensjoner om dekk og stå-trening blåste bort i å unngå konfrontasjoner på trange og glatte stier med tre hunder som møttes i bredden for hver femte meter vi gikk.

I dag tenkte jeg at jeg skulle være smart. Svær parkeringsplass må være tingen. Der er det ikke trangt, ingen andre hunder, slik at konsentrasjonen kan være på topp. Første stopp var Sandar-banen. Der var det noe som så ut som boxer-treff. Vindal neste : der holdt to unge herrer med å se hva vinterdekkene holdt ut :-)
Da ble det Asnes igjen. Det er det flotteste stedet jeg vet på vår og høst, når det gjelder å slippe hundene løse, for der ser jeg langt til alle kanter.
Men nå som det har snødd så mye, har det vært helt umulig, til nå. Bildene ble tatt med Iphonen, og den har ikke akkurat noe supert kamera, men jeg synes det ble vakkert åkke som :-)

3 kommentarer:

  1. For et godt bilde av flotte Balto-gutten.
    Du er flink som trener mot bronsemerke, nei oppdragelse og lydighet gjør ikke seg selv, men det må da å være gøy å gå på kurs med han.

    Dårlig samvittighet kan vi ikke bruke til noen ting, det har jeg fått lært meg med årene.
    Vi gjør så godt vi kan.

    SvarSlett
  2. Der ute var det vakkert. Hadde familie som bodde der i mange år, så mine barneår var mye på Asnes-stranda. Så du var venn med min kusine på FB. Kanskje noen du gikk på skolen med??

    Trene,ja. Noe merke har ikke jeg planer om, men folkeskikk hadde vært greit. Vi jobber med saken og Charlie er fylt 2 år nå. Så du har kommet kjempelangt.

    SvarSlett
  3. Tren i vei så når du målet i en fei:-)
    Dette klarer dere så fint.
    Gleder meg til å se fremgang i morgen.
    Fine bilder fra dagen i dag.

    SvarSlett